Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Szkoła z Klasą

W ramach projektu Szkoła z Klasą spotkał się zespół złożony z przedstawicieli klas czwartych i piątych oraz nauczycieli koordynujących działania. Celem spotkania było wymyślenie aktywności, które uatrakcyjnią czas długiej przerwy w budynku nr 1 oraz zjednoczą uczniów w działaniu.

Etap 1. Uruchomienie empatii i badanie potrzeb

W pierwszym kroku został stworzony ludek – przedstawiciel uczniów naszej szkoły. Pokazał on co uczniowie lubią robić, jakie są ich pasje i zainteresowania (czasem nawet zaskakujące). Dzięki tej analizie można było w kolejnym etapie proponować pomysły najbardziej dopasowane do potrzeb.

Etap 2. Generowanie pomysłów

Burze mózgów rozpoczęły się w każdej klasie na godzinie wychowawczej. Następnie skumulowały się w jedną burzę i przeniosły na spotkanie zespołu. Tam spadł deszcz karteczek z pomysłami. Nastąpiła klasyfikacja tematyczna oraz ze względu na popularność, jak również możliwość realizacji pomysłów.

Etap 3. Analiza zasobów i możliwości

Pomysły zostały przefiltrowane pod kątem możliwości organizacji. Skupiono się na propozycjach, które można szybko wdrożyć w pierwszym semestrze. Wybrano te, dla których znaleziono miejsce do realizacji (korytarz, sala, świetlica) oraz osoby (uczniów i nauczycieli) koordynujące przestrzeń i działanie.

Etap 4. Tworzenie prototypów

Pomysły sukcesywnie są realizowane. Odbywają się już przerwy taneczne, na które uczennice wymyślają sekwencje kroków i uczą innych. A podczas bajkowych przerw uczniowie mogą oglądać produkcje z bielskiego Studia Filmów Rysunkowych. Kolejne pomysły uczniów czekają na realizacje w nadchodzących tygodniach.