Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Sprawozdanie z realizacji projektu „Zwierzęcy alfabet"

26-05-2025 18:11 projekty z życia szkoły

Informacje ogólne

Projekt „Zwierzęcy alfabet" był realizowany w klasie 2b i 2d w roku szkolnym 2024/2025. Głównym założeniem było rozwijanie zainteresowań uczniów oraz popularyzacja wiedzy z zakresu edukacji przyrodniczej w sposób interdyscyplinarny.


Cele projektu

Projekt „Zwierzęcy alfabet" miał na celu wszechstronne rozwijanie kompetencji uczniów. Dążyliśmy do pogłębiania wiedzy dzieci o otaczającym je środowisku przyrodniczym, umożliwiając im poznawanie zarówno znanych, jak i mniej znanych gatunków zwierząt. Istotnym elementem projektu było też rozwijanie umiejętności plastycznych poprzez tworzenie prac artystycznych związanych z poznanymi zwierzętami, co pozwoliło dzieciom wyrazić swoją kreatywność i doskonalić sprawność manualną. Dodatkowo, zajęcia wspierały rozwój językowy uczniów – utrwalały umiejętność dokonywania analizy i syntezy głoskowej wyrazów oraz kształciły zdolność budowania spójnych i logicznych wypowiedzi ustnych na temat poznawanych zwierząt. Projekt miał również na celu rozbudzenie naturalnej ciekawości poznawczej dzieci oraz kształtowanie postaw szacunku wobec przyrody i odpowiedzialności za środowisko naturalne.


Organizacja i przebieg zajęć

Zajęcia odbywały się raz w miesiącu. Każda lekcja poświęcona była jednemu zwierzęciu, które uczniowie poznawali poprzez:

  • karty pracy zawierające różnorodne informacje i ciekawostki,

  • prezentacje multimedialne i filmy przyrodnicze,

  • różnorodne formy aktywności poznawczej,

  • wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik i materiałów.


Efekty realizacji projektu "Zwierzęcy alfabet"

Projekt "Zwierzęcy alfabet" przyniósł bardzo zadowalające efekty w obszarze edukacyjnym i rozwoju kompetencji społecznych uczniów. W zakresie osiągnięć edukacyjnych, uczniowie znacząco pogłębili wiedzę o różnorodnych gatunkach zwierząt, udoskonalili umiejętności plastyczne, utrwalili analizę i syntezę głoskowa wyrazów, rozwinęli umiejętność spójnych wypowiedzi ustnych oraz nauczyli się efektywnie wyszukiwać informacje.

Ponadto, projekt przyczynił się do wzrostu motywacji do samodzielnych poszukiwań, rozwijania umiejętności pracy zespołowej i indywidualnej, kształtowania postaw proekologicznych, a także poprawy relacji między uczniami i nauczycielem. Innowacyjne podejście zastosowane w projekcie nie tylko przełożyło się na lepsze wyniki w nauce, ale także rozwinęło zainteresowania i umiejętności uczniów, kształtując ich jako świadomych i odpowiedzialnych obywateli dbających o środowisko.