Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Sprawozdanie z realizacji projektu „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”

Informacje ogólne:

Projekt „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna” był realizowany w klasach 2b i 2d w roku szkolnym 2024/2025. Głównym założeniem było rozwijanie wiedzy uczniów o ich najbliższym otoczeniu poprzez interdyscyplinarne działania edukacyjne.

Cele projektu:

Projekt „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna” miał na celu wszechstronne rozwijanie kompetencji uczniów poprzez badanie ich najbliższego środowiska. Dążyliśmy do:

  • Pogłębiania wiedzy o otaczającym środowisku, zaczynając od poznania domów, okolicy, miasta i kraju.

  • Rozwijania umiejętności plastycznych uczniów poprzez tworzenie prac artystycznych inspirowanych elementami charakterystycznymi dla ich domu, miasta i krajobrazu ojczyzny. To pozwoliło dzieciom wyrazić swoją kreatywność i wzmocnić więź z miejscem zamieszkania.

  • Rozbudzania naturalnej ciekawości poznawczej dzieci oraz kształtowania postaw szacunku wobec przyrody ojczystej, dziedzictwa kulturowego ich miasta i kraju, oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Organizacja i przebieg zajęć:

W ramach projektu każda klasa zobowiązana została do przeprowadzenia 6 zadań wybranych spośród tych zaproponowanych przez Organizatora. Punktem wyjścia do dyskusji i aktywności związanych z tematem „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna” było zadanie obowiązkowe związane z poznaniem swojej małej ojczyzny.

Uczniowie poznawali swoje miasto i swoją ojczyznę poprzez:

  • Prezentacje multimedialne i filmy dotyczące Polski,

  • Wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik i materiałów, inspirowanych elementami ich domów i miasta.

Efekty realizacji projektu „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”:

Projekt „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”, bazując na tematyce patriotycznej, przyniósł bardzo zadowalające efekty w obszarze edukacyjnym i rozwoju kompetencji społecznych uczniów, wzmacniając ich świadomość związku z najbliższym otoczeniem. W zakresie osiągnięć edukacyjnych, uczniowie znacząco pogłębili wiedzę o swoim kraju, zwyczajach i tradycjach oraz nauczyli się efektywnie wyszukiwać informacje o polskiej przyrodzie, historii i kulturze ich miasta i kraju.

Ponadto, projekt uczył szacunku do dziedzictwa kulturowego w obszarze domu, miasta i ojczyzny, a innowacyjne podejście zastosowane w projekcie rozwinęło zainteresowania i umiejętności uczniów, kształtując ich jako świadomych i odpowiedzialnych obywateli dbających o swoje środowisko naturalne i kulturowe, zaczynając od tego najbliższego – ich domu, miasta i ojczyzny.