Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki

Klasa 2d zakończyła pierwszy moduł innowacji pedagogicznej „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Omawialiśmy lekturę A. Bahdaja „Pilot i ja”. Poznaliśmy chmurkę Tosię, która przeniosła nas w magiczną podróż samolotem. Następnie wykonaliśmy piękne zakładki do książek, a w pudełkach zgromadziliśmy rzeczy kojarzące się z lekturą. Zawód pilota, jego cechy i atrybuty nie jest nam już obcy. Chcemy więcej! Z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł projektu!

W roku szkolnym 2021/22 klasy 2b,2d i 3c uczestniczą w Międzynarodowym Projekcie Czytam z Klasą- lekturki spod chmurki. Projekt wprowadzony zostanie jako innowacja pedagogiczna opierająca się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Jednym z założeń innowacji jest skorelowaniu czytania określonej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat cech i kompetencji zawodowych bohaterów w niej występujących.
Celem innowacji jest:
• rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
• rozwijanie aktywności czytelniczej,
• doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
• zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
• zgłębianie wiedzy na temat cech i kompetencji osób wykonujących różne zawody.

Innowacja pedagogiczna

CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

międzynarodowy projekt edukacyjny

wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III

edycja II

Innowacja opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem. Ponadto innowacyjna formuła edycji II projektu polega na wzmacnianiu więzi ze środowiskiem przyrodniczym, rozwijaniu poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie. Poprzez czytanie lektur, uczniowie zostaną wprowadzeni w problematykę dotyczącą zmian klimatycznych, postaw ekologicznych oraz szeroko pojętej ochrony środowiska.

W dobie dzisiejszych czasów, gdzie prym wiodą gry komputerowe i smartfony, bardzo ciężko jest zachęcić dzieci do czytania książek, a tym bardziej lektur.

Aby zminimalizować problem i zainspirować dzieci do czytania, od 23 września 2020 r. wprowadzamy do naszych klas projekt edukacyjny autorstwa Honoraty Szaneckiej, upowszechniający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym, a także rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie

Cele innowacji:

rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, integracja zespołu klasowego, współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych, wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym - rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.

Magdalena Lazarko-Kalista, Anna Kiedroń, Agata Konieczna


9 października klasa 2 c wybrała się do lasu świętować Międzynarodowy Dzień Drzewa , który w tym roku wypadał w sobotę. Wraz z wychowawczynią udali się do pobliskiego lasu po drodze grając w leśne podchody, które przygotowała dla nich Pani Praktykantka. Zabawa była przednia! Gdy wreszcie dotarli na miejsce, dzieci mogły się przytulić do drzew i poczuć przez chwilę spokój i dobrą energię z nich płynącą.

W ramach innowacji pedagogicznej "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki" klasa 2 c zrealizowała prawie wszystkie zadania . Oto krótkie sprawozdanie z realizacji pierwszego modułu:)