Ortografia na świeżym powietrzu
Korzystając z ostatnich dni ładnej pogody, uczniowie klasy 2b zrealizowali kolejne zadanie w ramach innowacji „Czy z ortografią można się zaprzyjaźnić?”. Tym razem, łącząc ruch z umiejętnościami polonistycznymi, uczniowie pracowali w parach.
Każda para miała za zadanie współpracować w następujący sposób: jedna osoba układała zdanie z rozsypanki wyrazowej, a następnie podbiegała do partnera, aby je podyktować. Po tej czynności dzieci zamieniały się rolami. Zabawa doskonale angażowała uczniów, a element rywalizacji dodatkowo potęgował napięcie.
O finalnym wyniku decydowała nie tylko szybkość, ale przede wszystkim poprawność zapisu zasłyszanego zdania. Emocji było co niemiara, a uczniowie z wielkim entuzjazmem podchodzili do każdego kolejnego zadania.
Takie podejście do nauki ortografii nie tylko uatrakcyjniło lekcję, ale także skutecznie wspierało rozwijanie umiejętności językowych poprzez zabawę i ruch. Dzięki temu uczniowie mogli lepiej przyswoić zasady pisowni, jednocześnie dobrze się bawiąc.