Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

O co chodzi z tymi ZaJakami? - PROJEKT ZaJaki

W latach szkolnych 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 nasza szkoła brała udział w projekcie ZaJaki.pl.
O co chodzi z tymi ZaJakami?
W głowie każdego z nas pojawiają się wątpliwości: A może jestem niewystarczający? Za jaki jestem, że nie pasuję do grupy? Za wesoły, za smutny, za głośny, za cichy, za wrażliwy… Każdy z nas otrzymał kiedyś podobną etykietkę. Niejednokrotnie nie zdajemy sobie sprawy z konsekwencji przyklejania „łatek” – jak słowo z pozoru śmieszne, zwyczajne – dla kogoś innego może być źródłem frustracji, obniżonej samooceny, zamykania się w sobie, rezygnacji.
Projekt koncentrował się na potrzebach dzieci i młodzieży, dostarczał narzędzi do budowania samoakceptacji, radzenia sobie z sytuacjami, na które często nie ma się wpływu.
Projekt zwracał również uwagę na problem przemocy rówieśniczej, która dotyczy zachowań werbalnych, społecznych, a także fizycznych. Współcześnie przemoc rówieśnicza przenosi się do sieci i staje się jedną z przyczyn depresji, a nawet myśli samobójczych wśród dzieci i młodzieży.
Ważnym problemem, na który zwracano uwagę, było osamotnienie i brak trwałych przyjaźni rówieśniczych. Zwracano uwagę na rolę budowania głębokich i trwałych relacji wśród dzieci i młodzieży, a także na konieczność kształtowania psychospołecznych kompetencji i umiejętności interpersonalnych.
Projekt odpowiadał także na potrzeby związane z dostępem do informacji, gdzie samodzielnie szukać wsparcia i pomocy w sytuacjach kryzysowych.