Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

2016/2017

Rozpoczynamy sezon turystyczny

22 kwietnia 2017 r. uczniowie należący do SKKT Groniczki spotkali się, aby oficjalnie rozpocząć wiosenny sezon turystyczny wycieczką na Kozią Górę. Na miejscu zbiórki zjawiła się znakomita ekipa, która (mimo uporczywej mżawki i chłodu) zdecydowała się wyruszyć w trasę.

Szybko i sprawie przeszliśmy zielony szlak prowadzący wzdłuż tzw. toru saneczkowego. Po godzinie osiągnęliśmy nasz cel – Stefankę, czyli Kozią Górę (683 m.n.p.m.). Przytulne schronisko przywitało nas ciepłem oraz smakołykami w postaci pysznych zapiekanek i gorącej czekolady. Po godzinnym odpoczynku rozpoczęliśmy drogę powrotną. Schodziliśmy innym szlakiem, w stronę Cygańskiego Lasu. Podczas trasy zejściowej pogoda spłatała nam figla – zaczął sypać drobny śnieg, który (jak widać na zdjęciu) nie przygasił świetnych nastrojów.

Podsumowując, wycieczka udała się znakomicie. Mamy nadzieję, że następne eskapady będą równie niezapomniane.

Opiekun SKKT Groniczki,

Marta Piwowarczyk

Wycieczka do Zamku Sułkowskich

16 listopada 2016 r. odbyła się wycieczka do Zamku Sułkowskich. Stanowiła ona formę nagrody dla uczniów szczególnie aktywnych w Szkolnym Kole Krajoznawczo – Turystycznym Groniczki oraz zaangażowanych w kampanię Pola Nadziei.

W/w młodzież pod opieką nauczycieli – p. Katarzyny Głogowskiej oraz p. Marty Piwowarczyk miała okazję zwiedzić Zamek Sułkowskich w Bielsku – Białej a ponadto posłuchać ciekawej pogadanki historycznej poprowadzonej przez przewodnika. Zwieńczeniem wędrówki po pałacowych komnatach były warsztaty ceramiczne. Każdy z nas miał okazję pomalować herb Bielska – Białej wykonany w kaflu oraz stworzyć swój własny emblemat. Owe rękodzieła zabraliśmy na pamiątkę.

Wycieczka krajoznawczo - turystyczna na Stożek

W dn. 22 października 2016 r. uczniowie z SP 28 oraz Gimnazjum nr 6, należący do kół turystycznych działających w obu placówkach wybrali się na wycieczkę zamykającą sezon jesienny a tym samym projekt Dzieci, rodzice, dziadkowie – razem na turystycznych szlakach.

Przypomnijmy, ów projekt był realizowany pod patronatem Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Hałcnowa. Z ramienia obu wspomnianych szkół rolę głównych koordynatorów pełniły p. Marta Piwowarczyk i p. Małgorzata Stwora.

Trasa prowadziła z Wisły Głębce do schroniska na Stożku. Podejście należało do wyjątkowo forsownych. Trzeba było wykazać się dobrą kondycją, aby pokonać strome nachylenie szlaku. Jednak w schronisku czekała nagroda w postaci gorącej czekolady i innych smacznych przekąsek.

Po odpoczynku nasza ekipa ruszyła w stronę Cieślara i kolejnego schroniska – na Soszowie. Wędrówkę umilały szeleszczące pod stopami rdzawozłote liście i jesienna panorama Beskidu Śląskiego.

Ok. godz. 15.00 wszyscy uczestnicy wycieczki zameldowali się w Wiśle Jaworniku, gdzie na lekko zmęczonych turystów czekał autokar.

Do zobaczenia na szlakach wiosną 2017 !

III wycieczka w ramach projektu

Dzieci, rodzice, dziadkowie – razem na turystycznych szlakach.

W dn. 24 września 2016 r. odbyła się wycieczka w ramach VI edycji projektu turystycznego, któremu patronuje Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Hałcnowa.

Trasa prowadziła z Żabnicy-Skałki do schroniska na Słowiance. Szlak nie był zbyt trudny, w sam raz na rozpoczęcie sezonu turystycznego. W dodatku towarzyszyła nam wspaniała aura przypominająca raczej babie lato niż wczesną jesień. Na miejscu czekała na nas dodatkowa atrakcja – ognisko i tradycyjne pieczenie chleba oraz kiełbasy. Wszyscy uczniowie należący do SKKT Groniczki z SP 28, ich rodzice i dziadkowie obecni na wycieczce bawili się znakomicie.

Ze Słowianki wyruszyliśmy do Bystrej Górnej, gdzie czekał już autokar, który zawiózł nas bezpiecznie do Hałcnowa.